Begynner i jobb imorgen

Hello! Vil først si at jeg synes vi er en utrolig flott gjeng her nede, alle klaffer sammen. Utrolig kjekt! Meg, Aina og Tron tok en liten joggetur, og jogget direkte til stranden. Det var herlig! 


De som jobber her er fantastiske, vi danset til og med med de i dag. Utrolig koselig. :) 

Uansett, de fleste i huset har lagt seg nå, men jeg er så utrolig spent på å begynne å jobbe imorgen! Jeg skal jobbe på barnehjem først, gleder meg kjempemye! Men jeg er også ganske nervøs, for vi kan jo ikke så mye Swahilisk, og de kan ikke så mye engelsk. Så blir litt utfordrende.. Men når vi var på sykehjemmet, synes jeg noen av barna virket litt.. Apatiske, akkurat som de manglet noe, kanskje nærhet? En av barna, klamret seg til en av lærlingene når vi var der, og ville ikke slippe taket. 

På sykehjemmet, sånn som vi så det, hadde de bare 4 stykker som jobbet på sykehjemmet(det er nonner som driver sykehjemmet), og det var rundt 30 pasienter. Og i Norge klager vi på at vi bare er 4 stykker på hver avdeling, der det vanligvis er rundt 8 stykker. Og vi har jo tilgang til mye hjelpemidler i tillegg. Så jeg gleder meg til å se hvordan de jobber på sykehjemmet, det er sikkert mye å lære. 




På barnehjemmet. Utrolig fint, men det virket som om det var litt lite møbler. Det som faktisk imponerte meg mest var at de hadde et eget rom for leker. :)


Men vi snakkes, jeg tenke å legge meg nå, så jeg er uthvilt til i morgen! Gleder meg kjempemye til å bli kjent med barna. Men det jeg også er litt redd for er at jeg kommer til å knytte meg for mye til barna, og at barna kommer til å knytte seg for mye til oss, og så bare reiser vi igjen. Utifra det lærerne har sagt, har dette skjedd med barna før. Men jeg skal i alle fall fokusere på å være med barna den tiden jeg er her, og prøve å gi de gode minner fra når vi var her. Nesten sånn at jeg gruer meg til å dra herfra.

Natta.

Jenny










       Følg meg på Twitter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar